خروج اولین چاه کشاورزی از لیست خاموشی برای اولین بار در استان 

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه از خروج اولین چاه کشاورزی از لیست خاموشی برای اولین بار در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹ 28 August 2024

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی محمد هوشمند مدیر شهرستان ،با احداث نیروگاه خورشیدی؛ چاه اکبر رنجبران واقع در دهستان فراغه از لیست قطعی برق و  خاموشی چاه‌های کشاورزی خارج شد.

این مسئول با بیان اینکه این رویداد برای اولین بار در استان صورت پذیرفته، افزود: ظرفیت این  نیروگاه خورشیدی، ۲۵ کیلو وات ساعت می باشد که با اتصال به مدار شبکه برق سراسری ، برق تولیدی آن نیز توسط دولت خریداری می شود.

هوشمند ادامه داد: باتلاش های صورت گرفته مجموعه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه در خصوص اقناع سازی و تشویق مالکین چاه‌های کشاورزی به اجرای نیروگاه خورشیدی در مزارع کشاورزی،  تاکنون چهارنیروگاه خورشیدی در مجموع به ظرفیت ۱۵۵ کیلو وات ساعت درشهرستان به بهره برداری رسیده و احداث  شش نیروگاه دیگر نیز در دست اقدام می باشدکه از این حیث نیز شهرستان ابرکوه در استان پیشتاز می باشد.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه در پایان  از مالکین چاه‌های کشاورزی خواست تا با اجرای نیروگاه خورشیدی از مزایای گسترده آن بهره مند شوند.

لازم به ذکراست در سال گذشته نیز تعداد سه چاه کشاورزی در منطقه چابلاغ دهستان فراغه بدلیل نداشتن شبکه برق رسانی، به نیروگاه خورشیدی (جدا ازشبکه)مجهز شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار